baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Nomisek.bikestats.pl

Tour de Wybrzeże

Tour de Wybrzeże 4/4

Czwartek, 3 maja 2012 | dodano:28.05.2012Kategoria >100, Tour de Wybrzeże
Ostatni etap wycieczki, calutki wzdłuż lini brzegowej. Wyruszam wcześniej bo o 7. Miejscowy rowerzysta wyprowadza mie na szlak. Piękne, leśne trasy. Bez dwóch zdań najładniejszy odcinek. A ilość rowerzystów na ścieżce rowerowej z Władysłąwowa na Hel niewyobrażalna. Po prostu tłumy. Do celu a więc do Helu docieram ok 14 z myślą aby załapać się na prom do Gdyni o 14.30. Po szybkiej wizycie pod latarnią zawijam do portu, gdzie okazuje się, że bilet kosztuje 40 PLN! Powodem wysokiej ceny był fakt, że bybł to kurs specjalny obsługiwany przez jakiegoś prywatnego przewoźnika. Grzecznie podziękowałem i zakupiłem bilet na następny prom do Gdańska (na 15.30) za 20 PLN. Wolny czas poświęcam na obiad.
Jeszcze przed promem spotykam niemieckiego sakwiarza podróżującego z Bremy do Talina lub lub nawet do Petersurga jak mu wystarczy czasu. Okazuje się, że mamy takie same imiona! Cały rejs poświęcamy rozmowie i wymianie wrażeń.
Po dwóch godzinach docieramy do Gdańska, żegnamy się - Konrad zostaje na no w Gdańsku a ja uderzam na Gdynię skąd mam pociąg. Podróż spędzam z dwiema sakwiarkami z Wrocłąwia, które również podróżowały Wybrzeżem, tyle że z Kołobrzegu. I one przejechały bagnisty szlak z Kluk do Izbic! Szacun!
Należy wspomnieć, że do pociągu który nie miał wagony rowerowego weszło ok. 13 rowerów! TLK - Tani Letni Koszmar!

Wydmy w tle - Słowiński PN © Nomisek

Km:148.00Km teren:70.00 Czas:07:29km/h:19.78

Tour de Wybrzeże 3/4

Środa, 2 maja 2012 | dodano:07.05.2012Kategoria Tour de Wybrzeże
Pomimo dobrych warunków nie spałem zbyt dobrze, często się budziłem. Wstaję o 6.30 z myślą, aby wcześniej wyjechać. Jednak fakt, że nie spakowałem się wieczorem bo rower stał na korytarzu spowodował, że wyjechałem ok 8. Z Darłowa wyskakuję DW203 by po chwili zgodnie z R10 odbić na Cisowo, w piękną aleję.
Aleja bukowa © Nomisek

Piękną poranną pogodę póki co bezwietrzną potwierdzają nieruchome wiatraki, które to są nieodzownym elementem krajobrazu Pomorza.
Stały element krajobrazu © Nomisek

W kopaniu wjeżdżam na fragment drogi gruntowej dojeżdżam do Palczewic, by przez Drozdowo, Barzowice i Rusinowo dojechać do Jarosławca, do którego ostatni fragment drogi prowadzi byłem pasem startowy lotniska wojskowego.

Tu też zaliczam swoją kolejną latarnie na swoim szlaku.
Jarosławiec - Latarnia morska © Nomisek

W dalszej drodze kieruję się nieco na południe zgodnie z R10. Mijam Kolejno Jezierzany, Korlino, Królewo, Zaleskie (gdzie przecinam DW203). W Starkowie wskakuję na drogę gruntową, którą docieram do samej Ustki. Przed samym miasteczkiem spotykam jadącego w przeciwnym kierunku niemieckiego sakwiarza, który pomaga mi wtargać rower na mostek, wracając się pp przyczepę, którą zostawił na drugiej stronie rzeki. Chwilę pogadaliśmy - wyjechał z Frankfurtu nad Odrą, dojechał do Okręgu Kaliningradzkiego i wzdłuż Wybrzeża wracał na zachód. Ja na chwilę gubię szlak, by po chwili znaleźć się w Ustce.
Przed Ustką © Nomisek

Znam miasteczko, gdyż w zeszłym roku spędziłem tam wakacje więc sprawnie znajduję latarnię i deptak.
Ustka - Latarnia © Nomisek

W Ustce znowu strasznie wiało. Zimny wiatr spowodował, że musiałem założyć kurtkę. Zjadam długie śniadanko i jadę dalej. W Rowach wkraczam na najładniejszy odcinek tego dnia - Słowiński Park Narodowy. Jadę wzdłuż Jeziora Gardno przez przepiękny las. Przyroda cudowna.
Słowiński Park Narodowy - Jezioro Gardno © Nomisek

Jakkolwiek pierwszą latarnię (Kikut) koło Międzyzdrojów przegapiłem, do tej w Czołpinie nie jadę celowo, czego z perspektywy czasu żałuję.
Słowiński PN © Nomisek

Zaraz przed Smołdzinem doganiam sakwiarza z Gliwic, który ciągnie przyczepkę. Chciał jechać plażą, jednak piasek okazał się zbyt mało ubity. Moją uwagę zwraca jego ładowarka do telefonu podłączona do dynama w piaście. Ciekawe rozwiązanie! Wspólnie jedziemy do Łokciowego, gdzie mój towarzysz zatrzymuje się na odpoczynek a ja jadę dalej do Kluk. W Klukach impreza na całego - Czarne wesele - impreza związana z rozpoczęciem kopania torfu, który w dawnych czasach służył do palenia w piecu podczas zimy.
Czarne wesele w Klukach © Nomisek

Tu ponownie wskakuję na drogę gruntową i zaczyna się mój pechowy odcinek. Najpierw zauważam, że mam flaka w przednim kole. Podpompowałem - okazało się że dętka trzyma. Następnie na rozwidleniu jadę w lewo wzdłuż jeziora. Po chwili robi się grząsko, kilkakrotnie zsiadam z roweru gdyż nie uciągniesz! Przy okazji zanurzając buta w bagienku. Jadąc dalej widzę niedużą kałużę. Próbując ją przejechać, okazuje się że to półmetrowy dół i zaliczam klasyczne OTB, ciągnąc jeszcze za sobą rower zanim mi się wypięły SPD. Na szczęście nic mi się nie stało, nieco się uwaliłem w błocie. Rower i sakwy też całe. Obmywam się w jeziorze wsiadam na rower i po minucie - znowu gleba! tym razem ugrzązłem w błocie i nie zdążyłem się wypiąć.Uff... Znowu mycie, tym razem sakwy ubłocone nieco bardziej. Jadę jeszcze kilkadziesiąt metrów moja nadzieja na to, że grząski teren wreszcie się skończy umiera i postanawiam zawrócić do rozwidlenia. Tym razem na rozwidleniu w prawo. Początkowy odcinek niewiele lepszy, napotkani z naprzeciwka sakwiarze zapewniają, że od mostu, czyli za jakiś kilometr droga już się poprawi...
R10 - bagno © Nomisek

Następnie intuicyjnie odbijam w lewo na Zgierz, po czym droga prowadzi mnie na... czyjeś podwórko. Okazuje się, że po prostu została zaniedbana, mieszkaniec przeprowadził mnie na swoje podwórko. Napełnił mi również bidon wodą, tym samym ocalił mi chyba życie :) Po kilkunastu minutach docieram do drogi asfaltowej na Izbice po czym drogą gruntową, mocno zapiaszczoną,prze Gać(ie) wyczerpany, wygłodniały zajeżdżam do Łeby.
W Gaciach dużo piachu © Nomisek

Wpadam do pierwszej napotkanej restauracji i za 13 PLN zjadam obiad z dwóch dań, w tym drugie danie ma dwa duże kawały pieczonego karczku! Niesamowicie niska cena. Widząc szyld nad restauracji - "Pokoje do wynajęcia" postanowiłem zapytać o możliwość noclegu. Okazuje się, że wolny jest tyko "apartament" i dla jednej osoby raczej niechętnie go wynajmą. Ale właściciele proponują mi nocleg w innym miejscu, wykonują telefon potwierdzając dostępność. Ląduję nad samym morzem (ul. Chełmońskiego 1A). Bardzo sympatyczna właścicielka zamienia mi nawet pokój na większy, abym mógł się zmieścić z rowerem. Zmieniam jeszcze dętkę, poprawiam sakwy, zamiatam po sobie bo poleciało sporo zaschniętego błota z roweru i sakiew. Oglądam jeszcze konkurs na przebój mistrzostw zachwycam się Koko Euro Spoko i zasypiam jak zabity.
Km:137.50Km teren:35.00 Czas:07:29km/h:18.37

Tour de Wybrzeże 2/4

Wtorek, 1 maja 2012 | dodano:05.05.2012Kategoria >100, Tour de Wybrzeże
Pobudka o 7, śniadanko i wyruszam na drugi odcinek. Kieruję się na Trzebiatów. Okazuje się, że jest to bardzo ładne, założone w 13 wieku miasteczko. Mam przyjemność zobaczyć jedyną basztę, która się zachowała oraz fragment muru obronnego. Bardzo ładnie wygląda również rynek.
Trzebiatów - Baszta Kaszana © Nomisek

Trzebiatów - Ratusz © Nomisek

Po kilku kilometrach znowu wracam nad samo Wybrzeże. Przejeżdżam przez całkiem przyjemne miejscowiści - Mrzeżyno i Dźwirzyno, połączone ścieżką rowerową.

Kokpit © Nomisek

O 11 dojeżdżam do Kołobrzegu. Przejeżdżam obok stadionu Kotwicy i kieruję się pod Latarnię.
Stadion Kotwicy © Nomisek

Chwila odpoczynku połączona z drugim śniadankiem i przebijam się przez Bulwar nadmorski, na którym są tysiące ludzi! Wyjeżdżając z Kołobrzegu popełniam błąd, bo kieruję się na DK11, zamiast do Ustronia Morskiego dostać się czerwonym szlakiem wzdłuż linii brzegowej. Uświadamia mnie o tym później spotkany sakwiarz z Gliwic. Jednak od Ustronia jadę już R10, znajomą trasą (przed trzema laty miałem okazję nią przejechać z Mielna). Zaliczam trzecią latarnię - które nomen omen są niejako tematem przewodnim mojej wycieczki.
Gąski - Latarnia © Nomisek

Wiatr dokucza niemiłosiernie, cały czas zimno. Jadę co prawda w krótkich spodenkach, Ale na górze mam trzy warstwy z długim rękawem i wcale mi nie jest gorąco. I cały czas pod dosyć mocny wiatr. Mijam Mielno a w Łazach zjadam pysznego karmazyna prosto z wędzarki. Mniam!
Zaraz za Łazami poczułem, że się "gotuję". Zupełnie nagle zrobiło mi sie gorąco. Zdejmuję więc zbęne warstwy i jadę wreszcie na krótko! Moje morale automatycznie podskoczyło znacznie.
Ok 17 osiągam cel dzisiejszego dnia - Darłowo. Przejazd przez rynek i na cel biorę kolejną latanię latarnię morską w pobliskim Darłówku.
Darłowo - Rynek © Nomisek

Darłowo - Baszta © Nomisek

Darłówko - Latarnia © Nomisek

Darłówko - Port © Nomisek

Wracam do Darłowa i przy pierwszej próbie znajduję kwaterę na nocleg na ulicy Morskiej. Pensjonat świeżutki, jeszcze pachnie farbą. Tym razem rower zostaje na korytarzu przypięty do poręczy.
Jeszcze przejazd przez miasteczko w poszukiwaniu kremu do golenia, jednak nigdzie nie znajduję. Na pocieszenie kupuję piwo i wracam do pokoju.
Ten dzień za sprawą silnego wiatru strasznie mnie zmęczył. A wiatr był momentami tak silny, że na sporym zjeździe trudno mi było utrzymać prędkość na poziomie 20 km/h!
Trasa: Niechorze - Trzebiatów - Mrzeżyno - Dźwirzyno - Kołobrzeg - Ustronie Morskie - Gąski - Sorbinowo - Mielno - Łazy - Sucha Koszalińska - Dąbki - Darłowo - Darłówko
Km:153.60Km teren:15.00 Czas:08:00km/h:19.20

Tour de Wybrzeże 1/4

Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 | dodano:04.05.2012Kategoria Tour de Wybrzeże
Wycieczkę wzdłuż wybrzeża Bałtyku (będę używał tego słowa, a nie "wyprawę", aby nie zbulwersować "prawdziwych" sakwiarzy) planowałem już od jakiegoś czasu. Sprzyjająca pogoda sprawiła, że postanowiłem wykorzystać długi weekend majowy. Długo się wahałem, ale ostatecznie już w niedzielę pojechałem na PKP zakupić bilet do Międzyzdrojów na poniedziałek (żebym się czasami nie rozmyślił do poniedziałku). Początkowo chciałem jechać do Świnoujścia pociągiem tuż po północy, ale jako że nie prowadził wagonu rowerowego pojechałem o 7.15 pociągiem do Szczecina, który takowy wagon miał prowadzić. Ano miał... Okazało się, że jednak nie prowadzi i rower stał na pomoście ostatniego wagonu. Na szczęście oprócz mnie tylko jedna kobieta jechała z rowerem, więc nie było problemu z miejscem. Ogólnie w pociągu luz, w przedziale jadę sam, od Poznania z dziewczyną, która do przedziału weszła o kulach (złamanie kości śródstopia), od razu mieliśmy więc wspólny temat do dyskusji.
Po szybkiej przesiadce w Szczecinie, o 15.15 melduję się w Międzyzdrojach. Od razu uderza mnie przejmujący=y ziąb, Pierwsze kroki kieruję na Aleję Gwiazd.
Aleja Gwiazd w Międzyzdrojach © Nomisek

Następnie zmierzając na molo, w drogę wchodzi mi kobieta. Jadąc wolno wciskam hamulec, jednak linka się zrywa i jakimś tylko cudem ominąłem kobietę. Wymieniliśmy kilka mało przyjaznych słów, po czym pojechałem na molo.
Międzyzdroje - molo © Nomisek

I tu rozpoczynam moją drogę na wschód. Od razu spostrzegam, że wiatr raczej nie będzie moim sprzymierzeńcem - wieje z pn lub ps-wsch. Jedzie się jednak dosyć dobrze, teren pofałdowany, góra-dół, szybko docieram do Dziwnowa.
Most zwodzony w Dziwnowie © Nomisek

Następnie jem obiad w Międzywodziu-pyszne dwa dania za 15 PLN i lecę dalej. Pomimo, że wiozę namiot, śpiwór i karimatę już wiem że raczej ich nie użyję, będę szukał kwatery. Po prostu jest za zimno, a ja wychłodzony. marzę o gorącym prysznicu. Dojeżdżam do Niechorza ( mały włos bym go ie ominął) i zaczynam rozglądać się za noclegiem. W 4 miejscach nie mieli miejsca lub na jedną noc nie chcieli przyjąć. W następnym miejscu żądają 60 PLN sic! Ale już wiem, że nie będę spał pod gołym niebem, co najwyżej trochę będzie mnie to kosztowało. Rozglądam się jeszcze trochę i znajduję nocleg za 35 PLN. Bardzo ładny pokój z łazienką i na dodatek mogę jeszcze zmieścić rower na korytarzyku. Perfekt! Polna 24, Dom Gościnny Bryza. Polecam. Szybko się przebieram i lecę do latarni (ok. 300m), licząc jednocześnie na zachód słońca nad morzem
Niechorze - Latarnia © Nomisek

Niestety, nisko zawieszone chmury uniemożliwiają obserwację słońca chowającego się za lustro wody.
Niechorze - widok z klifu pod latanią © Nomisek

Początek wycieczki zaliczam z mieszanymi uczuciami. Na pewno in minus temperatura i przeciwny porywisty wiatr, in plus - słońce, krajobrazy i sam fakt przemierzania Wybrzeża rowerem! Zmęczony szybko zasypiam.

Międzyzdroje - Międzywodzie - Dziwnów - Dziwnówek - Pobierowo - Rewal - Niechorze